tisdag 18 mars 2008

snart hemmA

Ja ja va säger man ..
folk runt medelhavet måste tycka vi är dumma i huvudet. Eller så är det dom som är det.SE BILDERNA .
vi går i kortärmat och svettas medans dom går runt i dunjackor och halsdukar och tittar konstigt på oss… nu har vi vart här i 5 dagar kort kan man tycka men det var en alldeles tillräcklig semester. Vi har hunnit med så otroligt mycket (tycker vi i alla fall) igår gick vi och gick o gick 8 km efter beachen till grannstaden. Den var riktigt läbbig och öde alla husen var igenbommade, sen skulel vi tillbaka . Vi såg bussen och skyndade oss att springa ut till stora vägen och stoppqa bussen men betala fick vi inte. Det skulel vi gjort i alghero. Shiit tänkte jag nu får vi gå. Men gubben sa ni kan köpa biljett på stationen när ni kommer tillbaka. Tror ni vi köpte den? nej vi glömde bort det när vi såg delfiner vid strandkanten. Då blev det bråttom att se dom men tyvärr var vi försen dom hade hunnit ut när vi kom. Vi vandrade över stranden hem.. och lyssna nu. Ni som könner mig vet men jga vill bara berätta det finns nog bara en som kan hitta något att snubbla på på en 8 km lång strand och det var bara sand att gå på.SE BILDERNA.
italienare är rika det är dyrtt i detta land. Trvliga ja en del hotellpersonal är trevliga men servitörer o servitriser bara muttrar och verkar tycka det e piss.. sen finns det en del som skäller på linda med när hon går på deras nyskurade golv *skrattar*. Idag en underbar dag, vi har vart ute på stan och gått suttit o fikat lite här o där. Sen gick vi ner en trappa och satte oss mot muren nere vid havet (det går en ringmur runt gamla stan som delvis är byggd på en klippa) där satt vi o solade letade snäckor jagade krabbot och myste. Helt underbart. Tog en sväng på en av pirarna och titatde på båtar och sardenger. Linda tog en eftermoddags siesta medans jag gick ut och tittade efter bussen till flygplatsen. JO en sak idag fick jag 0.90 euro i dricks. Jag som trodde man lämnade dricks.
Ja vad mer kan man säga trafiken är lugn med massa rondeller och rödljus. Övergångs ställen (men det finns bara knapp att trycka på, på ena sidan om man står vid ett rödljus) tutar i trafiken gör dom bara när dom ska hälsa på varandra.. dom har parkeringsfickor och plisor. Pizzan är sååååå god helt underbar.. åt en spaggethi carbonara en dag den var också hyffsat god men inte krämig som jag villha den. Linda har ätit hamburgare den var rosa när den kom ut men den var jättegod. Hon har fösökt beställt lasagne men det finns nästan inte hon fick sin lasagne igår vi fick gå tillbaka till en restaurang som vi viosste hade. SE BILDERNA.