söndag 25 maj 2008

eurovision...


det var en bera låt som vann.. men jag höll lite grekland med...
imorgon ska jag klippa gräset för första gången på våran alldeles egna gräsmatta.
laga lindas bil sätta ihop garderober och lite te...
morsdag ska det tydligen vara med i morgon.
nu ja nu ska jag njae kanske inte elelr jo eller jag evt inte ...

Enligt den katolska traditionen kom Petrus slutligen till Rom, där han fängslades i det Mamertinska fängelset vid Forum Romanum. Kejsar Nero lät gripa honom och dömde honom till döden. På egen begäran korsfästes han med huvudet nedåt, eftersom han inte ansåg sig värdig att korsfästas på samma vis som Frälsaren.

Över det som sägs vara Petrus grav byggdes senare Peterskyrkan. Petrus attribut är korset och nycklarna; de sistnämnda syftar på Jesu löfte till Petrus (och de övriga lärjungarna): Jag skall ge dig nycklarna till himmelriket. Allt du binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt du löser på jorden skall vara löst i himlen (Matt. 16:19, 18:18 och Joh 20:23).


sov gott

Inga kommentarer: